Hieronder leest u het lange verhaal over retouren. Dit is het korte:


U heeft het verkeerde product gekozen of u heeft het bij nader inzien toch niet nodig? Stuur ons even een e-mailtje. Dan kunnen we het zo snel mogelijk voor u verwerken.

U moet het product binnen 100 dagen na aankoop aan ons terugsturen. Daarna nemen we het niet meer terug.


U kunt uw aankoop altijd GRATIS aan ons retourneren vanuit Nederland wanneer u gebruikmaakt van ons antwoordnummer en retourneert via PostNL.


Voor onze klanten in België geldt: u moet ons altijd eerst laten weten dat u iets retour wilt sturen. Alleen op die manier kunnen wij ervoor zorgen dat het pakket kosteloos kan worden teruggezonden.


Artikelen die u retour stuurt dient u goed te verpakken in een doos zodat deze onbeschadigd bij ons terugkomen.


Incontinentieproducten (luiers, slips, pants, inleggers, flex-producten, onderleggers) waarvan de verzegeling na levering is geopend, nemen wij niet terug en het aankoopbedrag betalen wij niet terug. Omdat dit hygiëneproducten zijn, hanteert de wetgever hiervoor andere voorwaarden dan bij andere consumentengoederen.

Plastic/PVC broekjes nemen wij nooit terug, ook niet als de maat niet goed blijkt te zijn.


U kunt het product met de gewone post via PostNL naar ons terugsturen.

 


Retouradres voor Nederland:

Careland
Antwoordnummer 2591
3430 VB Nieuwegein

 

Voor België geldt:

Stuur ons eerst even een e-mail, dan leggen wij u uit u hoe kosteloos via bpost kunt retourneren. Als u de retour niet aanmeldt en het zelf met een vervoerder naar ons stuurt, zijn de kosten voor u.

 

 

 

 

 

 


 

 

Hier het lange verhaal over retouren:

 

Er is een aantal redenen om een product of bestelling te retourneren:

1. U heeft zich vergist of u bent niet tevreden (tevredenheidsgarantie)
 2. Er is een defect of verkeerd product geleverd
 3. De levering is tijdens transport beschadigd

Hieronder kunt u lezen hoe u in deze situaties uw product of bestelling kunt retourneren.

 

Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode

Wij willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij 123Drogisterij. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 100 dagen retour sturen aan 123Drogisterij.

Het product moet compleet te zijn en indien mogelijk in originele verpakking te zitten. Voor Producten die beschadigd of gebruikt zijn, kunnen wij u kosten in rekening brengen. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van 123Drogisterij. De afkoelingsperiode van 100 dagen geldt uitsluitend voor consumenten.

Voor een aantal producten kunnen wij voor u kosten in rekening brengen:

• Geopende verbruiksartikelen
• Artikelen die beschadigd of incompleet zijn

Defect of verkeerd product bij ontvangst (D.O.A.)

Een D.O.A. is een product dat direct na aanschaf defect is. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, bel of mail dan even. We hanteren hier een termijn van drie maanden om dit bij ons te melden.

U heeft een defect product (geen D.O.A.)

Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een product dat na 8 dagen defect is gegaan. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op. 123Drogisterij zal het product kosteloos vervangen en alle verzendkosten op zich nemen.

Transportschade

Allereerst raden we u aan geen beschadigd pakket bij ontvangst aan te nemen. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, laat dan op het postkantoor proces-verbaal opmaken of bel 0582-33 33 33. Dit verbaal is voor ons belangrijk bij het omruilen. Neem ook telefonisch contact met ons op. Wij verzoeken u om zo snel mogelijk (bij voorkeur binnen twee maanden) na ontdekking van de beschadiging de klacht bij ons neer te leggen.

Retourprocedure

Wij verzoeken u om altijd eerst contact met ons op te nemen voordat u iets terugstuurt. Wij vragen u om vervolgens de volgende stappen te volgen:

1. Stuur een kopie van uw factuur mee met de retourzending
2. Maak een duidelijke omschrijving van de klacht en/of het probleem
3. Stuur het complete product op
4. Stop het in een gedegen verpakking
5. Stuur een e-mailadres en/of telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken

Kosten bij retourneren

De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van Careland, indien u gebruikmaakt van onderstaand antwoordnummer en uw pakket terugstuurt via PostNL. Indien u een andere vervoerder gebruikt, zijn de kosten voor het terugzenden voor uw eigen rekening.

 

Retouradres

U kunt uw product(en) retour sturen naar:

Careland
Antwoordnummer 2591
3430 VB Nieuwegein